Jak na WHIP
Whipování je rychlejší. "Dříve předváděli jezdci whip po dobře dojetém závodě pro pobavení diváků. Dnes je to jinak. Snažíme se skoky omezit na co nejmenší míru kvůli rychlosti. Freestyleři i závodníci mají respekt před dobře provedeným Whipem, protože je to nádherná věc na podívání (nezbývá než souhlasit). "Pokud děláš Whip během závodu, tak skáčeš mnohem níže a dříve dopadáš na zem, tím pádem můžeš dříve akcelerovat. Pokud chceš udělat whip, tak zcela určitě musíš najíždět rychleji na skok než obvykle, protože hodně rychlosti ztratíš na odrazu. Abys letěl níže a skok byl proveden čistě, tak musíš jet rychleji." |
||||||||
Přemístění jezdce. Whiping není jen o tom, že poletíš níže, ale taky je to výborná věc pro přemístění jezdce na trati. Pokud víš jak "hodit" motorkou doboku, můžeš mít pod kontrolou obojí - jak místo odrazu tak i místo dopadu." | ||||||||
Vše je o záklonu. Při whipu raději stojím ve stupačkách, ale jak jej budeš provádět ty, je jen na tobě. Klidně u toho můžeš sedět. Nakloním se dozadu a nasměruji motorku na okraj skoku. Přední kolo je zalomeno směrem k boku motorky, který bude během whipu nahoře. | ||||||||
Ve vzduchu. Zatočení na hraně skoku nebude až tak pomocí řidítek. Více tam bude pohyb spodní poloviny těla v okamžiku náklonu motocyklu na odrazové hraně. V tomto okamžiku tě setrvačnost začne vytáčet bokem. Je třeba "najít" ve whipu bod, kde se musím začít vracet/vytáčet zpět. Vlivem malého pohybu vrchní poloviny těla a také setrvačnosti otáčejících se obou kol, má motocykl tendenci se vrátit do původní pozice sám. | ||||||||
Pojďme plout. Nikdy jsem nemusel zapojit horní polovinu těla, abych „tahal“ za motocykl. Pohybujeme se jako ve vodě. Čistý pohyb je způsoben pouze pohybem řidítek, záklonem a setrvačností. Whipping není technika, na kterou je třeba velká síla svalů, protože pokud jsme v „beztížném stavu“, je velmi jednoduché motocykl nasměrovat tam, kam chceme. | ||||||||
Návrat zpět. Nejlepší cesta jak srovnat motorku zpět do původní polohy je ten, že se včas přidá plyn do polohy "Hard" (česky bych řekl otevřít nadoraz). Na konci Whipu má motocykl tendenci padat na předek (doslovně se píše "na nos"), tzn. musíte dostat tělo co nejvíce do "útočné pozice", abyste zpevnili tělo před dopadem. Správné provedení docílíte jen tvrdým tréninkem. Po chvíli zjistíte, že to děláte správně a že to vše dává smysl. |